Sign SCHP
MMSI 265649330
Visa på MarineTraffic
Byggår 2009
Material Stål
Varv Högmarsö Varv
Maskineri 2 st elmotorer på 75 kW vardera = 150 kW

Fakta

Passagerare 150 personer
Bredd 6.88 m
Djupgående 1.6 m
Dräktighet
Brutto
70 ton
Effekt 266 hk
Fart 7 knop
Fartområde E

Trafik

Trafik i Hammarbykanalen på routen Barnängsbryggen - Lumabryggan- Henriksdalsbryggan- Barnängsbryggan i tidtabell för Stockholms stad

Historia

2006: Beställd av Ressel Rederi AB, Stockholm. Fartyget byggs på en fd linfärja som byggts på Rauma-Repola, Finland 1979. 2010 Levererad av Högmarsö Varv AB som Lisen till Ressel Rederi AB, Stockholm. Döpt av Jochum Ressels dotter Louise Ressel vid en mindre ceremoni 19 feb. Insatt i trafik i Hammarbykanalen, traden Barnängsbryggan-Lumakajen - Henriksdalshamnen.

2006 Beställd av Ressel Rederi AB, Stockholm. Fartyget byggs på en fd linfärja, vilken byggts på Rauma-Repola, Finland 1979.
2009-10-19 Lämnar Högmarsö Varv AB kl. 10.00 under bogsering av bogserbåten Beirut för färd mot Mälarvarvet AB för slutarbeten.
2010-02-19 Levererad av Högmarsö Varv AB som Lisen till Ressel Rederi AB, Stockholm. Döpt av Jochum Ressels dotter Louise Ressel vid en mindre cermoni. Insatt i trafik i Hammarbykanalen, traden Lumakajen - Barnängen kl. 14.30.
2024 ELEKTRIFIERAD

Visa fler fartyg